Laatste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Laatste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Laatste week Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Ola!

We waren gebleven bij woensdag 5 februari, welke ik de gehele dag in m'n bed heb doorgebracht....nog steeds niet fit..dus hups ORS kom maar tevoorschijn!! Optijd gaan slapen, wat gelukkig heeft geholpen, dus donderdag even iets rondgelopen, maar alsnog zo slap als een vaatdoek helaas.....

Omdat we onze tijd in Vang Vieng niet wilde verdoen met bedhangen, hadden we besloten om vrijdag een kayak-dagje te boeken. Gelukkig waren we beide een stuk fitter, dus deze dag kon gelukkig doorgaan "FIJN". We begonnen met een wandeltochtje naar de Elephant Cave, welke lag verscholen achter de rijstvelden. Vanuit hier liepen we naar de Water Cave, waar we gingen tuben. Dus hups op de rubberen band, trokken we ons voort de Cave in, koud maar wel super leuk! Lunchen zat er nog niet echt in, aangezien ik van de lucht alleen al misselijk werd, dus maar fijn een banaantje gegeten, en de rest aan de kippen gevoerd @dierenvriend! Met z'n allen de truck in om even later te worden afgezet om te gaan kajakken...8 kilometer, gelukkig wel stroomafwaarts. We zijn droog aangekomen, en zelfs als eerste, en dat net nadat we ziek waren geweest, kunnen we best trots op zijn toch?!

Volgende dag zijn we naar de hoofdstad van Laos gegaan, Vientiane. De stad zelf is echt ongelofelijk saai, dus zijn we een middag naar Houey Hong Vocational Training Centre for Woman geweest. Hier hebben we ons eigen zijdensjaal gemaakt, njaa gekleurd. Het stonk enorm, maar het was een leuke middag.

Dinsdag 11 februari om 05.00 eruit, omdat we deze ochtend naar Bangkok vlogen. Vlucht van een uurtje, maar we kregen zelf ontbijt en twee x drinken...luxe! Ons hotel opgezocht en door het centrum gelopen. Ik had al verhalen gelezen over oplichters...dus de eerste tuktuk-chauffeur die ons aansprak..maakte ons vanalles wijs....alles was vandaag gratis, omdat het Buddha-dag zou zijn, dus als we morgen ergens heen wouden betaalden we heel veel entreegeld...Chinatown daar moesten we niet heen, want daar werd geschoten, in verband met de shutdown...Grand Palace nee die is open tot 12.00 uur dus dat red je niet meer....maar voor 40 baht konden we wel een rondje met hem mee....nou nee we lopen wel verder :-)

Uiteindelijk met een andere tuktuk gegaan, welke ons mooie dingen heeft laten zien. Echter moesten we ook langs een toerist-office, zodat hij een bonnetje kreeg om te tanken.. Na even te hebben gezeten met een vrouw, vroeg ze voor haar plan en de mogelijkheden 900 euro, jaa daag dit wouden we niet, dus mochten we letterlijk en figuurlijk van haar oprotten...okee daaaaaag!! Hier waren we even van ontdaan, en hebben dus dan de rest van de middag met niemand een praatje gemaakt haha!

Volgende dag zijn we naar Grand Palace gegaan, wat super druk was maar wel erg mooi om gezien te hebben. Terugweg via Khao San Road, en zelfs nog even langs de shutdown gelopen, kon niet anders...

Op dit moment zitten we vlak bij de skytrain, waarvandaan ik vanavond richting het vliegveld ga, om mijn vlucht van 01.55 te halen. Heb besloten om mijn reis hier te eindigen, aangezien het backpacken niet aan mij is besteed. De landen en de dingen die we hebben gezien, zijn echt de moeite waard geweest, alleen doe ik dit liever op een andere manier, ipv backpacken. Na lang wikken en wegen, de knoop doorgehakt. Zodat ik geld, tijd en energie bespaar, voor een reis die straks wel met echt alles naar mijn zin is. Dit betekend niet dat ik het niet leuk heb gehad!!

*zonder het nemen van risico's in het leven, zal je je altijd blijven afvragen hoe het had kunnen zijn*

Liefs Marieke

• 13 Februari 2014 - 14:31

Adriaan:

Mooi om te lezen. In ieder geval een ervaring rijker weer! Geniet er nog heel even van en goeie reist terug! Liefsx adriaan

• 13 Februari 2014 - 22:54

Agnes:

Leuke verhalen, goed besluit! Je hebt t wel gedaan, toch! Dat pakt niemand je meer af!

• 14 Februari 2014 - 17:15

Ineke :