Vertrek naar Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Vertrek naar Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Azië

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Sawat-dee kha,

Hierbij typ ik mijn eerste reisverslag over mijn ontmoeting met Azie - Thailand. Zoals de meeste van jullie weten, ben ik een week later vertrokken dan gepland stond. De avond voor mijn vertrek kreeg ik een berichtje van Karlijn - Reisgenootje - dat zij onverwachts terug moest naar NL, maar een week later weer in Bangkok zou zijn. Tsjaa wat moest ik nu... Snel opzoek naar een hotel en kijken hoe ik er kwam, of mijn ticket omboeken zodat we samen een week later zouden gaan?! Gelukkig kon het laatste en vlogen we dus beiden op 15 januari richting Bangkok.

Helaas kon dit keer niet iedereen mee, zoals de week ervoor, dus ben ik samen met mam de trein ingesprongen richting Schiphol. Daar aangekomen eerst ingecheckt en nog ff gebunkerd bij de Burger King...! Karlijn opgezocht en na afscheid te hebben genomen van mams, zijn we samen door de douane gegaan. Beiden vlogen we om 14.45 uur, ik had een tussenstuk in Dubai, dus werd opgewacht in Bangkok door Karlijn. Vluchten zijn allemaal goed gegaan en heb lekker kunnen Chillen.

Na alle verhalen over de taxi chauffeurs was ik benieuwd wat we zouden aantreffen. Gelukkig viel alles heel erg mee, en hebben we onze spullen ingeladen. Voor twee euro werden we naar ons hotel gebracht, wat er allemaal prima uitzag!! Hier gekeken wat de route zou gaan worden, en een bezoek gebracht aan een marktje. Beiden vielen we als een blok in slaap, om halverwege de nacht gewekt te worden door een concert van honden...in de ochtend werden we natuurlijk lief aangekeken, en konden we niets anders dan het ze te vergeven!!

Vrijdag 17 januari zijn we met de skytrain naar centraal busstation van Bangkok gegaan, om vanuit daar vervoer te regelen naar ayutthuya. Van bangkok naar ayutthaya is een afstand van 76 kilometer, voor maar drie euro per persoon hadden we vervoer. In plaats van een uur er over te doen, hebben we er twee uur van gemaakt...zolang het busje ,maar vol zit!! Ingecheckt in ons hotel, en een rondje gelopen over de markt, waar we onze eerste grote muizen zagen...RATTEN... Jakk snel doorgelopen. In de avond lekker gegeten bij een van de straatstalletjes..gekozen voor een heerlijk soepje..echter beet ik ineens op een pitje...Jezus wat was dat scherp zeg tjuuuus... En natuurlijk hadden we geen drinken bij de hand.. Dus wat doe je dan?! Juist gewoon dooreten, alsof er niets aan de hand is. Terug bij ons kamer werden we opgewacht door kakkie de kakkerlak, welke wij rustig hebben laten zitten,en er gelukkig precies zo bij zat toen we wakker werden.

Ayutthuya is trouwens een vroegere koningsstad, welke sinds 1991 op de wereld erfgoedlijst van Unesco staat. Hier hebben we dan ook vele ruïnes en beelden gezien!

Zaterdag 18 januari zijn we met de trein richting pitsanulok gegaan, voor tien euro zit je hier vier uur in de trein met gratis eten en drinken. Zeg broertje kun jij dat in Nederland ook niet ff regelen?! Oowjaa kakkie kwam ook weer op bezoek, en ik heb kennis gemaakt met de beruchte sta wc's. Kwam er met droge voeten weer uit, dus dat is een goed teken toch?! Bij aankomst een guesthouse opgezocht, welke wij hebben geboekt voor twee nachtjes. Ook weer over de avondmarkt gelopen, en genoten van een heerlijke maar soms pijnlijke voetmassage van een uur, en dat voor drie euro wat wil een mens nog meer :-D

Vandaag rustig dagje gehad, een buddha fabriek bezocht, waar nog op traditionele manier buddhabeelden worden gemaakt, en tevens naar een folklorisch museum. Hierna lekker gechilled en dit verslag voor de vierde keer aan het typen.. Ditmaal op de iPad, via mijn mobiel lukte het maar niet.. Een aantal foto's staan op fb, de rest zal nog volgen.

Morgen gaan we richting sukhoitai en vanuit daar door naar Chiang Mai, hier zal ik waarschijnlijk weer een nieuw verslag schrijven.

Tot dan,
Liefs van ons xx


  • 19 Januari 2014 - 16:54

    Annemarike:

    Naaaaaais! Geniet er van meis! Liefs van ons

  • 19 Januari 2014 - 16:54

    Annemarike:

    Naaaaaais! Geniet er van meis! Liefs van ons

  • 19 Januari 2014 - 16:59

    Denise:

    Hé meis! Wat leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan daar!! Super dat je dit avontuur aan bent gegaan! Veel plezier met alles wat je nog gaat doen, enjoy!!! xxx

  • 19 Januari 2014 - 17:18

    Richard En Monique:

    Hoi Marieke, wij wensen je een fijne reis met veel bezienswaardigheden en indrukken. Geniet ervan.

  • 19 Januari 2014 - 17:19

    Miranda:

    Al hebben we al meer contact gehad, toch Super om dit verslag te lezen.
    Kijk uit naar het volgende.
    Groetjes aan Karlijn en zorg dat je kakkie uit het oog verliest.
    xxxx

  • 19 Januari 2014 - 17:55

    Broertje:

    Heey zussie....

    kakkerlakken schijnen daar een lekkernij te zijn. Dus ik zeg opeten die handel. Haha
    En klinkt fijn hoor zo'n voetmassage. Mag ook wel als jullie natuurlijk hele dagen wandelen...

    heel veel succes. Wacht op het volgende verslag

    groetjes je broertje

  • 19 Januari 2014 - 21:35

    Ineke:

    Ik dacht al...waar blijft het 1ste verslag! Erg leuk om je zo te volgen! Veel plezier!

  • 20 Januari 2014 - 15:51

    Gerard Steenbruggen Afsluiter :

    Marieke waar je nu heen gaat is erg mooi Chanmai ik heb daar erg genoten ben er met een olifant door het
    oerwoud geweest en op de rivier met een vlot wij vonden dat het mooiste stuk van Thailand.Maar je heb daar ook avond markten en ook wel Mac D.
    Nu veel plezier geniet er van gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2014

Laatste week Thailand

06 Februari 2014

Noord-Thailand & Laos

27 Januari 2014

Tweede week!

19 Januari 2014

Vertrek naar Azië
Marieke

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 2321

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: