Noord-Thailand & Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Noord-Thailand & Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Noord-Thailand & Laos

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer :)

Dinsdag 28 januari hadden we een eendaagse jungletrekking geboekt, en werden we om 10.00 uur opgehaald, om samen met twee Franse dames deze dag door te brengen. Aangekomen bij het startpunt kregen we een bamboostok in onze handen gedrukt...normaal vind ik dit gods irritant..maar was super blij dat we deze hadden gekregen! Tijdens de tocht kwamen we langs 4 dorpjes, een waterval en een theeplantage. De tocht zou normaliter 17 kilometer zijn, met als hoogtepunt 739 meter... Aangezien we niet allen even snel waren, hebben we uiteindelijk 13 kilometer gelopen, en zijn we het laatste stuk naar beneden, met de pick-up naar de hotsprings gebracht om te relaxen. Mennn wat was dit een zware tocht, niet normaal, was blij dat we weer beneden waren :-D tijdens de tocht hebben we nog gekookt met bamboe, en mochten we onze bamboe beker, eetstokjes, fluit en soeplepel mee nemen naar huis... Hoe leuk!!

Woensdag 29 januari hebben we een mooi chilldagje gehouden, wat ook wel ff goed was! Een heerlijk bodyscrub/massage gehad, en onze voetjes laten verzorgen bij de pedicure...nja verzorgen was alleen knippen en lakken...normaal 45 minuten..wij hebben er drie uur gezeten. Het meisje die mijn nagels deed vond de lak steeds niet goed zitten, dus alles 10.000 x overnieuw...okee ik zag echt het verschil niet, maar ze zijn wel weer netjes ;)

Donderdag 30 januari zijn we in een overvolle bus van chiang rai naar chiang kong gegaan, en met een Franse familie ons guesthouse opgezocht en samen wat gegeten. De volgende ochtend door de eigenaar en zijn dochter in de auto met nog 8 anderen afgezet bij de border van Laos. Na wat papierwerk en wachten, kregen we ons paspoort terug en konden we richting de slowboat welke om 11.30 uur vertrok. Ook dit was weer bommetje vol.. Onderweg paar x gestopt om locals op te pikken en af te zetten...waarna we om 18.15 aankwamen in pak beng, waar we konden overnachten. De boot afgestapt en gelijk allemaal kinderen die vroegen om geld of eten.. Ik moest alleen weer de boot op, omdat mijn tas ergens achterin lag..nog geen een stap gezet werd er gelijk drugs aangeboden en stonden er voor en achter mij allemaal mannen...okeeeee fijn!! Snel m'n tas gepakt en me naar buiten gewurmd, weg hier. Goed guesthouse gevonden voor 7 euro en heerlijk geslapen.

Zaterdag 1 februari hebben we eten ingeslagen voor de bootrit richting Luang Prabang, welke vertrok om 09.00 uur..we twijfelden tussen twee boten, maar hadden uiteindelijk een goede gevonden, en deze was relaxter dan de dag ervoor :-D halverwege kwam er een locale familie op de boot, en meneer moest even bellen..ja hoor daar kwam een ouderwetse telefoontoestel uit met een dikke antenne...de hoorn gebruiken??? Nee hoor we schreeuwen gewoon wat harder verstaan ze vast wel... Geniaal! Om 17.30 stopte de boot, en meerde deze aan...iedereen dacht noooo is dit het? Door het mulle zand naar boven, om daar te horen dat we nog 10 kilometer met de tuktuk moesten...gelukkig toch nog een echt centrum! Wij en vele anderen hadden nog geen overnachting geboekt, omdat dit meestal op de dag zelf gemakkelijk kan...dit x liep het even anders........

Onze Oostenrijkse vrienden van de boot hadden wel wat geboekt, dus met hun werden we in het centrum afgezet. Karlijn en ik bij ieder guesthouse wat we zagen gevraagd voor beschikbaarheid.. Maar alles zat vol ivm Chinees nieuwjaar..okee en nu?! Samen maar het guesthouse gegaan van Mario en Sebastián, echter was hun kamer vergeven, waardoor ze noodgedwongen op een slaapzaal kwamen.. Hun waren zo lief om een bed aan ons af te staan, dus hun met z'n tweeën in een bed, en Karlijn en ik!

Zondag 2 februari vroeg eruit, om te ontbijten en een nieuw guesthouse te vinden. Samen met Mario en Sebastián door de plaats gelopen, en de tempel boven op de berg bezocht, njaa genoten van het mooie uitzicht zegmaar. Heerlijk gegeten en optijd naar bed.. Volgende ochtend er om 5.30 uur uit om de monniken te zien..

Daar aangekomen was het al bijna af, maar we hebben ze gezien. Echter waren er zoveel toeristen die achter de monniken aanrenden, ze in de wegliepen, tegen op knalden, en fotografeerden met flits...hoezo respectloos dus ik Was er al snel klaar mee...in de middag naar de Kuang Si watervallen geweest, super mooi maar super koud water. Het water is azuurblauw en ook hier zijn we weer tot de top gelopen..okee voor mij nu even geen bergen meer ..... Op het eind nog even afkoelen, en waren we een lustobject voor alle Chinezen.. Foto hier foto daar..we waren ook bikkels natuurlijk! Mailadres doorgegeven zodat we de foto's zelf ook nog ontvangen hopelijk :)

Maandag 4 februari met de bus richting Viang Vieng..op het eerste gezicht hadden we een prima plek, en konden we de stoelen languit naar achter doen, zat totslot toch niemand achter ons.. Maar beenruimte kennen ze hier niet...heel de tijd met m'n knieën tegen de voorstoel aan, en doordat er stinkende locals in het gangpad zaten, kon ik ze ook daarniet neerleggen. Om half vier dan eindelijk onze inbegrepen lunch gekregen.. A la vieze soep, om het laatste stuk naar viang vieng te gaan... Hoppaaaa klapband...en hoe los je dat op?! Loszittend rubber eraf snijden en gewoon doorrijden... Tot we erna vier kilometer eindelijk waren en iedereen opgelucht was. Hier naar het guesthouse gebracht en even wat gegeten. Bij terugkomst enorm buikpijn, met het gevolg, de volgende dag bed en wc dagje :(

Vandaag weer iets fitter, dus hoop dat het de goede kant opgaat zodat we morgen eventueel nog wat leuks kunnen doen!

Tot snel xxxx

• 06 Februari 2014 - 09:57

Miranda:

Nou je beenspieren worden daar wel ff getraind zeg!!!
    Maar als ik dan al die mooie foto's zie, is het zeker de moeite waard.
    Grenzen verleggen enne...............................genieten.
    Enjoy life

• 06 Februari 2014 - 13:15

Anita:

Hoi Marieke,

Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen,ik
    kijk nu al uit naar het vervolg.Er is aan jou een schrijfster verloren gegaan,of de aanbiedingen gaan je nu om de oren vliegen.
    ik hoop dat je er nog een prachtige tijd hebt zodat je er altijd fijn op terug kunt kijken.
    Erg stoer dat je dit doet en nog veel plezier.

Gr anita